آموزش تعمیرات تلویزیون

ارسال شده توسط

آموزش تعمیرات تلویزیون

یکی از وسایل الکترونیکی که بسیار فراگیر است و در میان رسانه های جمعی یکی از پر طرفدارترین آن هاست می توان تلویزیون را نام برد که مخاطبان بسیاری دارد و بیشترین کاربر را می توان گفت دارد. چرا که اگر روزنامه را مثال بزنیم هم امکان توزیع آن به تعداد همه افراد یه کشور وجود ندارد و از طرفی ممکن است هنوز کسی باشد که سواد خواندن نداشته باشد. در مورد رادیو نیز میتوان گفت شاید به زبانی که ارائه می شود آن شخص آشنایی نداشته باشد و از این رو اگر تصویر موجود ممکن است بتواند کلیت مطلب را درک کند. در هر صروت می توان گفت یکی از سرگرمی های انسان تماشای تلویزیون با اعضای خانواده و دوستان است.

تلویزیون از آن دست لوازمی است که با پیشرفت تکنولوژی همگام بوده و هر شرکتی که تولید کننده آن بوده است در جهت دستیابی به آخرین تلکنولوژی است. از این رو این گونه شرکت ها به رقابت با هم در جهت کسب بازار مصرف کننده می پزدازند و هر از چند گاهی با تلویزیون هایی رو برو می شویم که داری امکانات بسیار خاص نسبت به نسل قبلی خود هستند. مثلا ارتقا تکنولوژی نوع صفحه نمایشگر از لامپ پرتو کاتدی (CRT) به LCD و LED و پلاسما و OLED  می توان نام برد. تلویزیون های امروزی حتی هوشمند هم شده اند و به Smart TV معروف هستند که امکان اتصال به اینترنت را دارند و شما تمامی کارهای مربوط به اینترنت را میتوانید با تلویزیون خود انجام بدهید. یک تلویزیون به طور کلی از این اجزا تشکیل شده است، منبع صدا و تصویر و فرستنده و گیرنده و یه صفحه نمایشگر و یک وسیله صوتی که سیگناله ای الکتریکی را به امولج صدا تبدیل می کند که همراه تصویر پخش می شود.

چنین وسیله ای با این امکانات و استفاده زیاد از آن مسلمأ گاهی با اختلالاتی ممکن است در عملکرد آن مواجه شود که باید در جهت رفع آن برآمد. از جمله مشکلات مربوط به پنل تلویزیون می باشد که اگر مشخص شود اشکالی از برد TFT  یا بک لایت نیست باید تعویض شود. ممکن است به علت استفاده زیاد خازن های موجود در پاور سوخته شده باشد. در مواردي ترانزيستور هاي قسمت پاور خراب مي شود که براي تعمير باید ترانزیستور ها عوض شوند. وقتی تلویزیون LCD و LED صدا دارد ولی تصویر ندارد بیشتر خرابی در قسمت بک لایت تلویزیون می باشد. خرابی های مربوط به پورت  HDMI مربوط به برداصلی می باشد  که در بعضی مواقع برد تعمیر می شود و در صورت تعمیر نشدن برد باید تعویض شود. و بسیاری مشکلات دیگر.

با توجه به موارد گفته شده مشخص می شود که آشنا بودن با کارایی و ساختمان تلویزیون ها تا چه حد می تواند مهم باشد چرا که استفاده از این وسیله گسترده بوده و کاربر بسیار تمایل دارد که هر چه سریعتر مشکل آن بر طرف شود. آشنا بودن با نحوه تعمیر تلویزیون می تواند به عنوان یک حرفه با درآمد خوب تلقی شود.

مجتمع ملی پایتخت با برگزاری دوره های آموزش تعمیرات تلویزیون این امکان را برای علاقمندان فراهم آورده است تا در محیطی حرفه ای زیر نظر متخصصین مجرب به صورت عملی آموزش کافی و لازم و کامل را ببینند.

از جمله سرفصل هایی که در این دوره ها تدریس می شود:

  • آشنایی با انواع تلویزیون
  • آشنایی با انواع صفحه نمایش
  • آموزش مبانی الکترونیک مورد نیاز
  • آشنایی با انواع بردها و نقشه آن ها
  • آموزش نحوه عیب یابی و رفع خرابی ها
  • آموزش تعویض پنل 
  • آشنایی با کارایی هر پورت و نحوه عیبی یابی و رفع خرابی های آن
  • و…….

جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس»تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-ساختمان۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹